De unde provine și ce înseamnă numele Hyundai?
15 martie 2022Hyundai Group (IPA: [ˈhjəːndɛ]; coreeană: 현대그룹; Hanja: 現代그룹) este un conglomerat sud-coreean fondat de Chung Ju-yung. Prima companie din grup a fost fondată în 1947 ca firmă de construcții. Cu asistență guvernamentală, Chung și membrii familiei sale s-au extins rapid în diverse industrii, devenind în cele din urmă al doilea Enterprise Group din Coreea de Sud. Chung Ju-yung a deținut direct controlul companiei până la moartea sa în 2001.
Compania a desprins multe dintre cele mai cunoscute afaceri ale sale după criza financiară asiatică din 1997 și moartea fondatorului Chung Ju-yung, inclusiv Hyundai Motor Group, Hyundai Department Store Group și Hyundai Heavy Industries Group. Grupul Hyundai se concentrează acum pe ascensoare și turism pe Muntele Kumgang.
Numele „Hyundai” provine din cuvântul coreean 現代 (forma hanja), care înseamnă „modernitate”.[2]
Fostul sediu al Hyundai din Seul, Coreea de Sud
În 1947, Hyundai Togun (Hyundai Engineering and Construction), compania inițială a grupului Hyundai, a fost înființată de Chung Ju-yung.[3] Hyundai Construction a început să opereze în afara Coreei de Sud în 1965, intrând inițial pe piețele din Guam, Thailanda și Vietnam.[4] În 1950, Hyundai Togun a fost redenumită Hyundai Construction. În 1958, compania Keumkang a fost înființată pentru a produce materiale de construcție. În 1965, Hyundai Construction a început prima sa afacere în străinătate, un proiect de autostradă în Thailanda.
În 1967, a fost înființată Hyundai Motors.[5] Hyundai Heavy Industries a fost fondată în 1973,[6] și a finalizat construcția primelor nave în iunie 1974.[7]
În 1975, grupul începe construcția unei fabrici de mașini integrate și lansează un nou vehicul coreean.
În 1973, șantierul naval al grupului este încorporat ca Hyundai Shipbuilding and Heavy Industries, redenumit Hyundai Heavy Industries în 1978.
În 1976, Hyundai Corporation este înființată ca un braț comercial. În același an, Asia Merchant Marine Co. a înființat, ulterior redenumit Hyundai Merchant Marine.
În 1977, a fost înființată Fundația Asan.
În 1983, Hyundai a intrat în industria semiconductoarelor prin înființarea Hyundai Electronics (rebotată Hynix în 2001).[8]
În 1986, a fost înființat Institutul de Cercetare Hyundai.
În 1986, un IBM PC-XT compatibil, produs de Hyundai, numit Blue Chip PC, a fost vândut în magazinele cu reduceri și jucării din SUA. A fost una dintre cele mai vechi clone de PC comercializate către consumatori în loc de afaceri.[9]
În 1988, a fost înființată Asian Sangsun, redenumită Hyundai Logistics în 1992.
La mijlocul anilor 1990, Hyundai cuprindea peste 60 de filiale și era activă într-o gamă variată de activități, inclusiv producția de automobile, construcții, produse chimice, electronice, servicii financiare, industria grea și construcții navale.[4] În aceeași perioadă, a avut venituri totale anuale de aproximativ 90 de miliarde USD și peste 200.000 de angajați.[4]
În decembrie 1995, Hyundai a anunțat o restructurare majoră a managementului, care a afectat 404 directori.[10]
În timpul crizei financiare asiatice din 1997, Hyundai a achiziționat Kia Motors și LG Semi-Conductor.
În 1998, criza economică din Coreea a forțat grupul să înceapă eforturile de restructurare, care includ vânzarea filialelor și concentrarea pe cinci domenii de activitate de bază. Cu toate acestea, Hyundai a început turismul sud-coreean către Kumgangsan din Coreea de Nord. În 1999, Hyundai Asan a fost înființată pentru a opera turismul Kumgang, complexul industrial Kaesong și alte activități inter-coreene.[11]
În aprilie 1999, Hyundai a anunțat o restructurare corporativă enormă, care implică o reducere cu două treimi a numărului de unități de afaceri și un plan de a împărți grupul în cinci grupuri de afaceri independente până în 2003.[12][13]
În 2001, fondatorul Chung Ju-yung a murit, iar conglomeratul Hyundai Group a continuat să fie dezmembrat.[14]
În 2007, Hyundai Construction Equipment India Pvt. Ltd. cu sediul în India.
În 2010, Hyundai Group a fost selectat ca ofertant preferat de creditori pentru achiziția Hyundai Engineering & Construction
Referințe
2. Taylor III, Alex (5 ianuarie 2010). „Hyundai fumează competiția”. CNN Bani. Preluat la 11 ianuarie 2012.
3. „Ultimul împărat”. Economistul. 4 februarie 1999. Consultat la 11 ianuarie 2012.
4. Rowley, Chris; Paik, Yongsun (2009). Fața în schimbare a managementului coreean. Taylor și Francis. p. 10. ISBN 978-0-415-77400-0.
5.„Chung Ju Yung, fondatorul Hyundai Empire, a murit la 85 de ani”. The New York Times. 22 martie 2001. Consultat la 11 ianuarie 2012.
6. „În calitate de ceartă a moștenitorilor coreeni, un imperiu se ofilește; Schimbarea și finanțele fragile condamnă vechiul Hyundai”. The New York Times. 26 aprilie 2001. Consultat la 11 ianuarie 2012.
7. Steers, Richard (1999). Fabricat în Coreea: Chung Ju Yung și Ascensiunea Hyundai. Routledge. p. 96. ISBN 0-415-92050-7.
8.„Hyundai Electronics va fi redenumit Hynix”. The New York Times. 9 martie 2001. Consultat la 10 aprilie 2012.
9.„Clonele de computere de acasă IBM sunt transmise în flux cu prețuri reduse și de calitate”. Hyundai, producătorul sud-coreean al uneia dintre cele mai bune și mai ieftine mașini compacte de vânzare în Statele Unite, începe să-și vândă computerul Blue Chip în peste 500 de magazine cu reduceri din toată țara. Unitatea este compatibilă cu IBM PC-XT.
10. „Hyundai anunță schimbări de management”. The New York Times. 29 decembrie 1995. Consultat la 11 ianuarie 2012.
11. „Istoria grupului Hyundai”.
12. „Hyundai cedează presiunii din Seul asupra Chaebol”. The New York Times. 22 aprilie 1999. Consultat la 11 ianuarie 2012.
13.„Hyundai va renunța la 53 de unități în planul de reducere a datoriilor”. Asia Times. 27 aprilie 1999. Arhivat din original la 25 septembrie 2000. Consultat la 11 ianuarie 2012.
14. Hyundai Group - Istoria companiei
15. „Grupul Hyundai achiziționează Hyundai E&C”. A fost adăugată cea mai recentă achiziție. Consultat la 17 noiembrie 2010.